Det nya årets första dag

Mådde bra, var glad och stark på det gamla årets sista dag. Mindes hur nere jag var förra året under jul och nyår och insåg att det är riktigt bra med mig.

Jag och Rutan och våra pojkar åt god mat tillsammans som vi gjort i många år. Maten blev perfekt och vi drack allt möjligt..

Vi brukar alltid skriva ett brev till oss själva som vi öppnar nyårsafton året efter. Rutans brev innehöll mycket bra önskningar och mål – hon klistrade igen det för det behövde nog ett år till för att lagra till sig lite.

Mitt brev var borta, har blivit slängt i flytten, tror jag.

Jag skrev lite i min lilla anteckningsbok, men mest pratade jag om vad jag insett och vilka förändringar jag hade påbörjat och skulle fortsätta göra.

 

Efter flera års velande så gjorde jag äntligen slag i saken och sa ”hejdå” till energitjuveri, hopplöst hopp och dumhet. Det räcker nu. Jag har gett och gjort mitt på den fronten.

Jag ska se till att påverka min livskvalitet och inkomst till det bättre och spara pengar varje månad till upplevelser.

Mitt liv ska vara rikt glädje och välbefinnande. Mitt sovande ska minskas och min fysik ska öka och stärkas. Balans mellan vila och jobb, glädje och trök..

Denna nya dag var himlen klarblå och en starkt lysande sol spred nljus över den vita snön. För första gången sedan november (nästan) var det endast minus 2.

Vaknade och alla sov skönt. Hunden och jag gick en promenad och jag kände att hela dagen speglade det kommande årets positiva vindar. Jag var inte bakis (var jag fortfarande påverkad?) mådde bra. Det är som att flera lager skit har skalats av mig under de sista åren(t). Det känns lättare och lättare när jag inte släpar på skit mer.

I och för sig gjorde jag en klassiker i morse 03.30; ringde 4 eller 5  gånger utan att någon svarade.

Det var nog tur det. Jag ska inte ringa nånstans när jag druckit öl, vin till maten, whisky och mandellikör till kaffet och skålat i fuskchampagne när Jan Malmsjö deklamerat ”ring klocka ring” och slutligen tagit små huttar av ouzo och drömt mig bort till mitt turkosblå hav där jag sitter och njuter av livet och laddar batterierna med lycka, vila och bekymmerslöshet!

Halleljua och amen

 

Peace within and around

Lämna en kommentar